شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 10 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۴۵:۱۱

جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:
عملکرد گذشته شرکت‌ها ملاک همکاری‌های آتی است

باشگاه خبری فراساحل: جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: شرکت‌های وفادار در دوره تحریم در صدر اولویت‌های ما برای همکاری قرار دارند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، سهراب بهلولی قشقایی، به آثار دوران پسابرجام در گشایش مراودات نفتی اشاره کرد و گفت: هرچند پروژه‌های پارس جنوبی به طور عمده در فضای پیش از برجام به پیمانکاران اصلی واگذار و حتی مروادات برای خرید کالا انجام و چشم‌اندازهای بلندمدت نیز برای توسعه در نظر گرفته شده است، اما گشایش‌های ایجادشده به روند فعالیت‌ها کمک می‌کند.


وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه در بحث خرید کالا، در زمان حمل مشکلاتی از جمله بیمه گریبانگیر کالاهای ما بود و فرآیند حمل به‌راحتی صورت نمی‌گرفت. قشقایی به مشکلات خرید کمپرسور و توربین در زمان تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: به‌عنوان نمونه کمپرسور و توربین از اروپا خریده بودیم و به دلیل تحریم‌ها فروشندگان بهانه‌جویی کرده، زیر قول خود می‌زدند و کالا را در جای دیگر تخلیه می‌کردند، اما خوشبختانه پس از اجرای برجام این مسائل حل و توافق شد که کالاها سرانجام به ما انتقال داده شوند.


جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به نقش شرکت‌های داخلی در مدل جدید قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: شرکت نفت و گاز پارس تابع مقررات وزارت نفت است و شرکت‌های داخلی و خارجی برای پذیرش قراردادهای مدل تازه به صورت سرمایه‌گذاری مشترک همدیگر را پیدا می‌کنند. وی افزود: با این حال بدون شک شرکت ملی نفت ایران فهرستی از پیمانکاران برجسته و تایید شده داخلی را به شرکت‌های خارجی معرفی می‌کند. قشقایی به اهمیت حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های صنعت نفت اشاره کرد و گفت: براساس تأکید وزیر نفت بویژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید حضور پیمانکار و سازنده ایرانی پررنگ و جدی باشد.


وی تأکید کرد: در پروژه‌ها محوریت کار با ایرانی‌هاست و آنها باید از شرکت‌های خارجی توانمند با دانش فنی بالا برای سرمایه‌گذاری مشترک استفاده کنند. قشقایی همچنین به شرکت‌های خارجی که در زمان تحریم‌ها پروژه‌ها را نیمه‌کاره رها کردند، اشاره کرد و گفت: رفتارهای شخصیت‌های حقوقی و حقیقی به هیچ وجه فراموش نمی‌شود و به عقیده من کسانی که در شرایط سخت با ما همکاری کردند باید در شرایط مطلوب نیز مورد توجه قرار گیرند.


وی تصریح کرد: گاهی البته برخی غرض‌ورزی‌های سیاسی و دخالت دولت‌ها منجر به خروج و ترک قرارداد شرکت‌ها شده است که در این موارد شرکت‌ها مقصر نیستند و نباید نسبت به آنها جبهه گرفت، بلکه باید با حفظ منافع ٢ طرف و قراردادهای اصولی به همکاری با آنها بپردازیم؛ البته ترجیح ما این است که با شرکت‌هایی که پروژه‌ها را خوب و با قیمت مناسب کار کرده‌اند دوباره همکاری کنیم.



  کد خبر : 1812
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :